Rasa Sebuah Nikmat Sihat Dari Tuhan

4 09 2015

Sudah lama saya tidak menulis berkenaan perjalanan saya menuju tuhan. Sampai lupa apa pasword untuk update blog saya ini. Alhamdulillah insyaAllah saya akan kerap menulis. Moga Allah kuatkan saya.

Baru-baru ini saya mengalami kesakitan kepala yang amat sangat. Almaklumlah saya nie bekerja menggunakan komputer. Maka penggunaan mata yang banyak sangat boleh mengakibatkan pening.

Bila pening, mulalah segala benda menjadi tidak kena. Hendak tidur pun payah. Mahu xmahu saya minta bantuan isteri untuk urutkan saya. Sampai kurang sikit, dan boleh tidur malam jadinya.

Esoknya kembali pulih seperti biasa. Saya sungguh bersyukur kepada Allah. Namun satu suara yang tidak disangka-sangka berkata-kata dalam hati saya.

“Kita tidak akan merasa nikmat sihat jika tidak pernah merasa sakit. “

Termenung sejenak memikirkan kata-kata tersebut. Memang benarlah, kenikmatan sihat tidak akan dapat kita rasai tanpa kehadiran sakit. Kesakitanlah yang akan membuatkan kita amat bersyukur dengan kesihatan. Sesungguhnya setiap satu perasaan itu Allah tidak jadikannya sia-sia. Maka beruntunglah kalian jika memahami kenikmatan sebuah kesihatan.

Wallahua’lam


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

